Календарні плани

РЕКОМЕНДАЦІЇ
по розробленню вчителем
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з фізики та астрономії на 2017-2018 н.р.

Календарно-тематичне планування розробляється вчителем на кожний клас на основі Закону України «Про освіту», у відповідності з навчальною программою, вимогами Державного освітнього стандарту загальної освіти в контексті модернізації укра­їнської освіти-проекту Концепції «Нова школа».
Календарне планування – це розподіл у часі окремих тем з врахуванням кількості годин, що визначаються програмою на кожну тему, кількості тижневих годин (визначених навчальним планом) і розкладу занять.
Тематичне планування – визначення послідовності уроків, основних видів роботи на уроці. У ході тематичного планування вчитель визначає послідовність вивчення окремих питань теми, відбирає зміст, продумує систему уроків навчання, повторення, закріплення і форми контролю.
У разі викладання предмету у кількох класах (паралелі) дозволяється загальне планування для класів паралелі.
Ступінь розробки календарно-тематичного планування є критерієм професіоналізму вчителя.
Завдання календарно-тематичного планування:
       визначення місця кожної теми в річному курсі й місце кожного уроку в темі;
       визначення взаємозв'язку між окремими уроками, темами річного курсу;
       організація раціональної роботи й озброєння учнів системою знань, умінь, навичок із предмета.

Календарно-тематичний план учителя включає наступні розділи:
       титульний лист;
       програмне і навчально-методичне забезпечення навчального плану;
       власне тематичне планування навчального предмета.
Вимоги до оформлення календарно-тематичного планування:
1.  Титульний лист повинен містити наступні відомості:
   найменування освітнього закладу;
   назву документа (календарно-тематичне планування);
       назву предмета (повинна відповідати назві предмета в робочому плані навчального закладу);
       навчальний рік;
       клас;
       прізвище, ім'я та по батькові вчителя.
2.  На титульній сторінці повинні бути записи:
       «Розглянуто на засіданні предметної кафедри вчителів (методичного об’єднання) протокол №від …..»;
       «Погоджено: заступник директора із навчально-виховної роботи»;
       «Затверджено: директор навчального закладу : (дата затвердження)».
3. Навчально-методичне забезпечення навчального плану включає наступні відомості:
       річна кількість годин;
       кількість годин на тиждень згідно з програмою;
       планова кількість контрольних робіт;
       реквізити програми;
       навчально-методичні комплекси.
4.  Календарно-тематичне планування повинно обов'язково включати номер і дату проведення уроку, зміст (тему) уроку, примітку.
5.  Графа «Зміст (тема) уроку» включає:
       загальні назви теми;
       кількість годин, відведених на вивчення даної теми;
       теми кожного уроку;
       контроль по завершенню вивчення даної теми.
У графі «Примітка» можуть міститися помітки, зроблені вчителем у процесі роботи з даним тематичним плануванням (використання додаткової літератури, зміст індивідуальних завдань для учнів, які відстають у навчанні, нетрадиційні форми роботи на уроках, індивідуальна діяльність, яка планується, необхідне обладнання, тип провідної діяльності учнів на уроці, види уроків).
Зміст плану навчального курсу повинен відповідати змісту програми, за якою ведеться навчання.
Необхідно рівномірно розмістити і спланувати в часі вивчення окремих розділів програми.
Пропонується  такий зразок титульної сторінки календарного плану:

Зосереджуючись на основних цілях виконання діючої навчальної програми з фізики  (відповідного класу), відповідному змісті навчального матеріалу, вдалому формуванні очікуваних результатів щодо рівня навчальних досягнень учнів, виконанні справедливого педагогічного оцінювання результатів навчання   рекомендуємо ефективно планувати навчальну діяльність у календарно-тематичному плануванні, яке вчитель упорядковує самостійно або підбирає друк (формат оформлення не має окремих вимог: зошит, міні-брошура чи прошиті аркуші паперу).
-       Важливо, щоб у ньому була сторінка і «Розглянуто» на методичному об’єднанні, цикловій комісії (ПІБ та підпис голови);
-        «Погоджено» (заступник директора з н/в роботи, ПІБ, підпис);
-       «Затверджую»  (директор  загальноосвітнього навчального закладу, ПІБ, підпис);
-        мокра печатка загальноосвітнього навчального закладу.
Заповнення таблиці ведення занять: зміст теми, кількість визначених годин (не більше 2-х) та дату їх проведення необхідно або вдруковувати, або вписувати ручкою (не олівцем). У таблиці обов’язково має бути графа «Примітка», в якій вчитель вноситиме певну корекцію у випадку змін.
Приступаючи до складання календарного плану рекомендуємо:
1.     Порахувати загальну кількість годин, які відводяться на викладання окремих тем (за програмою).
2.     Прорахуйте, скільки тижнів у І та ІІ семестрі, але ці цифри індивідуальні і залежать від розкладу уроків, кількості святкових днів.
3.     Далі виконайте наступні дії:
          згідно вимог програми розподіліть письмові роботи окремо для
          виконання у І семестрі і ІІ семестрі;
4.Розділіть програмовий матеріал на семестр, зверніть увагу на логічне переривання тем, врахуйте кількість уроків що відводяться на виконання обов'язкових  письмових робіт;
5.Порахуйте  за таблицею та розкладом кількість уроків, які Вам необхідно запланувати у І семестрі, ІІ семестрі;
6.Розподіліть по датам теми, внесіть обов'язкові письмові роботи (раціонально, рівномірно, логічно), зверніть увагу на теми, які можна об єднати;
7.Не плануйте письмові роботи на кінець семестру тому, що оцінки за  семестр необхідно виставити за 3 дні до його закінчення ;
8.Пам'ятайте, що для учнів класу  може бути заплановано на один день виконання письмової контрольної роботи тільки з одного предмета (класні керівники на основі календарних планів вчителів складають графік обов'язкових письмових робіт на семестр);
9.Здійсніть розподіл програмового матеріалу на частини 6-12 уроків для виставлення тематичної (для цього маленькі теми можна об'єднувати, а великі логічно ділити);
10.Якщо Методичними рекомендаціями МОН України не визначено кількість тематичних,то їх кількість планується з розрахунку: 2години на тиждень-мінімум 3-4 тематичні.
11. Поділ для тематичного оцінювання здійснювати в календарних планах простим олівцем(для коригування при необхідності)
12.Нумерацію уроків проставляти простим олівцем;
13.Остання тематична виставляється перед семестровою (не повинно бути уроків оцінки за які не будуть враховані);
14.Дати в календарному плані проставляти простим олівцем не можна, а обов'язкові письмові роботи виділити;
15.Календарні плани здавати у нових файлових папках, титульний лист має уніфікований підпис;
16.Якщо в папці знаходяться календарні плани з декількох предметів і для декількох класів то перед таблицею зазначити клас , предмет, кількість годин на тиждень, кількість годин на рік, вказати семестр та програму.
     
17. План може бути друкованим, або писаним.
Вчителі мають право користуватися планами на друкованій основі, а не писати їх «від руки», допустимою є також календаризація у програмах.
 Також вчителі можуть користуватися друкованими посібниками з календарно-тематичного планування за умови, що вони відповідають навчальним програмам і оформлені згідно викладених вимог.

Календарні плани підписуються у присутності вчителя.
Пропонуємо такий підпис титульної сторінки календарного плану:

«СХВАЛЕНО»
ШМО вчителів природничо-математичного  напрямку
протокол №____

30.08.2016  р.
«ПЕРЕВІРЕНО»
Заступник директора з НВР

___________ПІБ

01.09.2016 р.
«ЗАТВЕРДЖЕНО»
Директор школи

___________ПІБ

02.09.2016 р.
КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ

з фізики
на І семестр
2016/2017 навчальний рік
для _____ класу
_______________________
Назва навчального закладу
Гадяцької районної ради
Полтавської області
                                                                                 

                                                                                                          Фізика
 «Фізика. Навчальна програма для учнів _____класів
загальноосвітніх навчальних закладів» (авт. _____________)
                               (Назва програми)
/Затверджено Міністерством освіти і науки
                                                           України від ______р. № _______

ПІБ вчителя
 (вчителя _______ категорії)


Здійснюючи календарно-тематичне планування навчального матеріалу для 7-11 класів, учитель має право самостійно перерозподіляти кількість годин на вивчення теми або розділу, але не за рахунок вилучення одних тем чи розділів на користь інших; змінювати послідовність вивчення тем (розділів) або питань у межах окремої теми (розділу), але так, щоб не порушувалася структура й логічна послідовність під час вивчення навчального матеріалу.
         Для тематичного оцінювання, а також  для повторення, узагальнення, аналізу та коригування знань учнів  можуть використовуватися резервні години.
Програмно-методичні матеріали щодо вивчення курсу фізики (орієнтовне календарно-тематичне планування для загальноосвітніх та профільних класів, завдання для підсумкового тематичного оцінювання) надруковані в фаховому виданні «Фізика в школах України».
На основі орієнтовних тематичних планів учитель розробляє календарно-тематичний план, в якому конкретизується обсяг навчального матеріалу.
У календарно-тематичному плануванні значні за обсягом теми доцільно поділити на підтеми, які містять логічно завершений навчальний матеріал.
Слід враховувати необхідність проведення різних видів самостійних робіт, включати завдання практичного характеру до змісту тематичних контрольних робіт.
Всі демонстрації та лабораторні роботи, які прописані в програмі є обов’язковимидля виконання. При відсутності потрібного обладнання вчитель має право замінити демонстраційний експеримент на рівноцінний або використати матеріали Інтернет-ресурсів.

Особливостями  навчальної програмидля 7-8 класів є:
·        розширення академічної свободи вчителя шляхом надання йому можливості вносити корективи в планування навчального процесу, перерозподіляти навчальні години між темами, орієнтуючись на особливості побудови авторських методичних систем;

Розподіл годин на вивчення фізики здійснюється відповідно до Типових навчальних планів, перерахованих у листі Міністерства освіти і науки України  «Про структуру 2017/2018 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»

Описание: 2017-01-11_194611.jpg

В календарних планах з фізики, прописувати проведення усіх видів інструктажів з безпеки життєдіяльності учнів (первинний – на першому уроці  кожного семестру, та інструктажі з БЖД – на практичних та лабораторних роботах).



Упорядковано: методист Ємець Т.М.


ддддд

Планування навчального матеріалу 7 клас

 
п\п
Тема уроку
Дата проведення
Примітка
1
Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті



Розділ І. Фізика як природнича наука. Пізнання природи.

2
Фізика як фундаментальна наука про природу. Етапи пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях. Зв’язок фізики з іншими науками. Речовина і поле. Основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Початкові відомості про будову атома.
3
Фізичні величини. Вимірювання. Засоби вимірювання. Точність вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин.
4
Інструктаж з БЖД. Л. р. № 1. Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу.
5
Фізичні тіла й фізичні явища. Властивості тіл
6
Інструктаж з БЖД. Л. р. № 2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин
7
Інструктаж з БЖД. Л. р. № 3. Вимірювання розмірів малих тіл різними способами
8
Історичний характер фізичного знання. Внесок українських учених у розвиток і становлення фізики.
9
Фізика як природнича наука. Контрольна робота
10
Навчальний проект №1


Механічний рух (17 год.)
11
Інструктаж з БЖД.  Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка.
12
Траєкторія. Шлях. Переміщення.
13
Рівномірний прямолінійний рух. Швидкість руху.
14
Швидкість руху. Розв´язування задач.
15
Графіки рівномірного прямолінійного руху.
16
Графіки рівномірного прямолінійного руху. Розв´язування задач
17
Прямолінійний нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху.
18
Середня швидкість нерівномірного руху. Розв´язування задач
19
Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання.
20
Період і частота обертання. Розв´язування задач
21
Інструктаж з БЖД. Л. р. № 4. Визначення періоду обертання та швидкості руху по колу.
22
Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період коливань. Маятники.
23
Період і частота коливань. Розв´язування задач
24
Інструктаж з БЖД. Л. р. № 5. Вивчення коливань нитяного маятника
25
Коливальний і обертальний рухи. Розв´язування задач
26
Механічний рух. Контрольна робота.
27
Навчальний проект № 2
Розділ ІІ. Взаємодія тіл. Сила.

28
Інструктаж з БЖД.  Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла.
29
Густина речовини.
30
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 6. Вимірювання маси тіл методом зважування (оглядово)
31
Взаємодія тіл. Сила.
32
Графічне зображення сил. Додавання сил. Рівнодійна.
33
Додавання сил. Розв’язування задач
34
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 7. Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин)
35
Види деформації. Сила пружності. Закон Гука. Пружинні динамометри
36
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 8. Дослідження пружних властивостей тіл
37
Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість
38
Сила тяжіння і вага тіла. Розв’язування задач
39
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці
40
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання
41
Коефіцієнт тертя ковзання.  Розв’язування задач.
42
Взаємодія тіл. Сила (І частина). Контрольна робота
43
Інструктаж з БЖД.  Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску
44
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля
45
Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри
46
Сполучені посудини. Манометри
47
Закон Паскаля. Розв’язування задач.
48
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда
49
Архімедова сила. Розв’язування задач
50
Інструктаж з БЖД . Лабораторна робота № 10. З’ясування умов плавання тіла
51
Тиск. Сила тиску. Розв’язування задач.
52
Взаємодія тіл. Сила (ІІ частина). Контрольна робота
53
Навчальний проект № 3
Розділ 3. Механічна робота та енергія

54
Інструктаж з БЖД.  Механічна робота. Потужність
55
Механічна енергія та її види
56
Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування
57
Механічна робота. Розв’язування задач
58
Енергія та її види. Розв’язування задач. Самостійна робота
59
Момент сили. Умови рівноваги важеля 
60
Прості механізми
61
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 11. Вивчення умови рівноваги важеля        
62
Коефіцієнт корисної дії механізмів
63
Інструктаж з БЖД . Лабораторна робота № 12. Визначення ККД простого механізму
64
Момент сили. Розв’язування задач.
65
Механічна робота та енергія. Контрольна робота
66
Навчальний проект № 4
67
Повторення матеріалу з теми “Фізика як природнича наука”.
68
Повторення матеріалу з теми “Взаємодія тіл. Сила.”
69
Повторення матеріалу з теми “Взаємодія тіл. Сила.”
70
Повторення матеріалу з теми «Механічна робота та енергія»
Планування навчального матеріалу 8 клас 
№ з/п
Тема уроку
Дата
Примітка
Розділ 1. ТЕПЛОВІ ЯВИЩА

Частина I. Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача

  1.  
Інструктаж з БЖД.  Тепловий стан тіл. Температура та її вимірювання
  1.  
Залежність розмірів фізичних тіл від температури
  1.  
Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії
  1.  
Теплопровідність.
  1.  
Конвекція. Випромінювання
  1.  
Внутрішня енергія. Розв’язування задач. Самостійна робота
  1.  
Кількість теплоти. Питома теплоємність речовини
  1.  
Питома теплоємність речовини. Розв’язування задач
  1.  
Тепловий баланс.
  1.  
Тепловий баланс. Розв’язування задач
  1.  
Лабораторна робота № 1. Вивчення теплового балансу за умови змішування води різної температури
  1.  
Лабораторна робота № 2. Визначення питомої теплоємності речовини
  1.  
Кількість теплоти. Розв’язування задач.
  1.  
Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача. Контрольна робота.
Частина II. Зміна агрегатного стану речовини.Теплові двигуни

  1.  
Інструктаж з БЖД.  Агрегатні стани речовини. Кристалічні та аморфні тіла.  Наноматеріали
  1.  
Плавлення та кристалізація. Питома теплота плавлення.
  1.  
Питома теплота плавлення. Розв’язування задач. Самостійна робота
  1.  
Випаровування та конденсація. Кипіння. Питома теплота пароутворення.
  1.  
Питома теплота пароутворення. Розв’язування задач
  1.  
Випаровування та конденсація. Кипіння. Розв’язування задач. Самостійна робота
  1.  
Теплота згоряння палива. Коефіцієнт корисної дії нагрівника
  1.  
Коефіцієнт корисної дії нагрівника. Розв’язування задач
  1.  
Принцип дії теплових двигунів. ККД теплового двигуна
  1.  
Деякі види теплових двигунів
  1.  
Теплота згоряння палива. Розв’язування задач
  1.  
Теплоенергетика. Способи збереження енергетичних ресурсів.
  1.  
ККД теплового двигуна. Розв’язування задач.
  1.  
Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни. Контрольна робота.
  1.  
Навчальний проект №1
  1.  
Навчальний проект №2
Розділ 2. ЕЛЕКТРИЧНІ ЯВИЩА.  ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ

Частина I. Електричний заряд. Електричне поле.Електричний струм

  1.  
Інструктаж з БЖД.  Електричний заряд. Електрична взаємодія. Електричне поле
  1.  
Механізм електризації. Електроскоп
  1.  
Закон Кулона
  1.  
Закон Кулона. Розв’язування задач. Самостійна робота
  1.  
Електричний струм. Електрична провідність металів. Дії електричного струму
  1.  
Джерела електричного струму
  1.  
Електричне коло та його елементи
  1.  
Сила струму. Одиниця сили струму. Амперметр
  1.  
Електрична напруга. Одиниця напруги. Вольтметр
  1.  
Сила струму і напруга. Розв’язування задач.
  1.  
Електричний опір. Закон Ома.
  1.  
Закон Ома. Розв’язування задач. Самостійна робота
  1.  
Розрахунок опору провідника. Питомий опір речовини. Реостати
  1.  
Питомий опір речовини. Розв’язування задач
  1.  
Лабораторна робота № 3. Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра та вольтметра
  1.  
Послідовне з’єднання провідників.
  1.  
Лабораторна робота № 4. Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників.
  1.  
Паралельне з’єднання провідників.
  1.  
Лабораторна робота № 5. Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників
  1.  
Мішане з’єднання провідників
  1.  
Послідовне і паралельне з’єднання. Розв’язування задач. Самостійна робота
  1.  
Мішане з’єднання. Розв’язування задач.
  1.  
Електричний заряд. Електричне поле. Електричний струм. Контрольна робота
Частина ІІ. Робота і потужність електричного струму.
Електричний струм у різних середовищах

56Інструктаж з БЖД.  Робота і потужність електричного струму
57Робота і потужність електричного струму. Розв’язування задач
58
Теплова дія струму. Закон Джоуля — Ленца.
Електричні нагрівальні пристрої. Запобіжники
59Закон Джоуля — Ленца. Розв’язування задач. Самостійна робота
60Електричний струм у металах
61Електричний струм у рідинах
62Застосування електролізу
63Електричний струм у газах
64Види самостійних газових розрядів
65Закони електролізу. Розв’язування задач.
66Робота і потужність електричного струму. Електричний струм у різних середовищах. Контрольна робота.
67Навчальний проект №3.
68Навчальний проект №4.
69Повторення матеріалу з теми «Теплові явища»
70Повторення матеріалу з теми «Електричні явища»
Планування навчального матеріалу 9 клас 
Тема уроку
Дата
Примітка
Розділ 1. ЕЛЕКТРИЧНЕ ПОЛЕ
  1.  
Інструктаж з БЖД. Електризація тіл. Електричний заряд. Два роди електричних зарядів.
  1.  
Прилади для виявлення електризації тіл. Дискретність електричного заряду.
  1.  
Будова атома. Електрон. Йон. Закон збереження електричного заряду.
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 1. Дослідження взаємодії заряджених тіл (оглядово).
  1.  
Електричне поле. Взаємодія заряджених тіл. Закон Кулона.
  1.  
Провідники, діелектрики, напівпровідники. Електризація через вплив.
  1.  
Розв’язування задач на закон Кулона
  1.  
Електричне поле. Контрольна робота.
Розділ 2. ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ
  1.  
Інструктаж з БЖД. Електричний струм. Дії електричного струму.
  1.  
Електрична провідність матеріалів: провідники, на­півпровідники та діелектрики. Струм у металах.
  1.  
Електричне коло. Джерела електричного стру­му. Гальванічні елементи. Акумулятори.
  1.  
Сила струму. Амперметр. Ви­мірювання сили струму.
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 2. Вимірювання сили струму за допомогою амперметра.
  1.  
Електрична напруга. Вольтметр. Вимірювання напруги.
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 3. Вимірювання електричної напруги за допомогою вольтметра.
  1.  
Сила струму і напруга. Розв’язування задач
  1.  
Електричний опір. Залежність опору про­від­ни­ка від його довжини, площі поперечного пере­різу та матеріалу. Питомий опір провідника.
  1.  
Закон Ома для ділянки кола. Розв’язування задач.
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 4. Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра і вольтметра.
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 5. Вивчення залежності електричного опору від довжини провідника і площі його поперечного перерізу, матеріалу провідника(оглядово). Розв’язування задач
  1.  
Електричний струм (І частина). Контрольна робота.
  1.  
Інструктаж з БЖД. Послідовне і паралельне з’єднання провідників.
  1.  
З’єднання провідників. Розв’язування задач.
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 6. Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 7. Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників
  1.  
Залежність опору провідника від температури
  1.  
Безпека людини під час роботи з електричними приладами і пристроями
  1.  
Змішане з’єднання провідників. Розв’язування задач.
  1.  
Електричний струм (ІІ частина). Контрольна робота.
  1.  
Змішане з’єднання провідників. Розв’язування задач.
  1.  
Інструктаж з БЖД. Робота і потужність електричного струму.
  1.  
Робота і потужність електричного струму. Розв’язування задач.
  1.  
Закон Джоуля—Ленца.  Електронагрівальні прилади.
  1.  
Закон Джоуля—Ленца. Розв’язування задач.
  1.  
Закон Джоуля—Ленца. Самостійна робота.
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 8. Вимірювання потужності споживача електричного струму.
  1.  
Електричний струм в розчинах і розплавах електролітів.Закони електролізу
  1.  
Застосування електролізу у промисловості та техніці.
  1.  
Розв’язування задач.
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 9. Дослідження явища електролізу.
  1.  
Самостійна робота з теми «Закони електролізу»
  1.  
Струм у напівпровідниках. Електропро­від­ність напівпровідників.
  1.  
Залежність струму в на­півпровідниках від температури. Термістори.
  1.  
Електричний струм у газах. Самостійний і несамостійний розряди.
  1.  
Застосування струму в газах у побуті, в промисловості, техніці.
  1.  
Робота і потужність струму. Розв’язування задач.
  1.  
Електричний струм (ІІІ частина). Контрольна робота.
Розділ 3. МАГНІТНЕ ПОЛЕ
  1.  
Інструктаж з БЖД. Постійні магніти. Взаємодія магнітів. Магнітне поле Землі. Дія магнітного поля.
  1.  
Використання магнітного поля в промисловості, сільському господарстві і медицині
  1.  
Магнітна дія струму. Дослід Ерсте­да. Магнітне поле провідника зі струмом. Гіпотеза Ампера
  1.  
Магнітне поле котушки зі струмом. Електромагніти.
  1.  
Дія магнітного поля на провідник зі струмом. Електричні двигуни.
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 10. Складання найпростішого електромагніту і випробування його дії .
  1.  
Гучномовець. Електрови­мірювальні прилади.
  1.  
Електромагнітна індукція. Досліди Фарадея. Гіпотеза Ампера.
  1.  
Магнітне поле. Розв’язування задач.
  1.  
Магнітне поле. Контрольна робота.
Розділ 4. Атомне ядро. Ядерна енергетика
  1.  
Інструктаж з БЖД. Перші моделі атома
  1.  
Атом і атомне  ядро. Дослід Резерфорда. Ядерна модель атома.
  1.  
Радіоактивність. Види ра­діоактивного випромінювання.
  1.  
Радіоактивні перетворення. Розв’язування задач.
  1.  
Активність радіонуклідів.
  1.  
Дозиметрія
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 11. Вивчення будови дозиметра і проведення дозиметричних вимірювань.
  1.  
Йонізуюча дія радіоактивного випромінювання. Вплив радіоактивного випромінювання на живі організми.
  1.  
Ядерна енергетика. Розвиток ядерної енергетики в Україні. Екологічні проблеми ядерної енергетики.
  1.  
Атомне ядро. Ядерна енергетика. Контрольна робота.
УЗАГАЛЬНЮЮЧІ ЗАНЯТТЯ

  1.  
Вплив фізики на суспільний розвиток та науково-технічний прогрес. Фізична картина світу.
  1.  
Роль фізичних методів дослідження в інших природничих науках. Ядерна енергетика та сучасні проблеми екології.
  1.  
Повторення матеріалу з теми «Електричне поле»
 Планування навчального матеріалу 10 клас
№ з/п
Тема уроку
ДатаПримітка
Вступ
  1.  
Інструктаж з БЖД.  Роль фізичного знання в житті людини і суспільному розвитку. Світоглядний потенціал природничих наук.02.09
Розділ І. Кінематика
  1.  
Механічний рух та його види. Фізичне тіло та матеріальна точка. Система відліку. Траєкторія руху. Шлях і переміщення.09.09
  1.  
Рівномірний прямолінійний рух. Швидкість руху. Графіки рівномірного прямолінійного руху.12.09
  1.  
Швидкість руху. Розв’язування задач.
  1.  
Закон додавання швидкостей. Відносність механічного руху.16.09
  1.  
Відносність руху. Розв’язування задач.19.09
  1.  
Рівноприскорений рух. Прискорення. Швидкість тіла та пройдений шлях під час рівноприскореного прямолінійного руху.23.09
  1.  
Графіки рівноприскореного руху.26.09
  1.  
Рівноприскорений рух. Самостійна робота.30.09
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №1. Визначення прискорення тіла під час рівноприскореного руху.03.10
  1.  
Вільне падіння. Прискорення вільного падіння.07.10
  1.  
Рівномірний рух тіла по колу.  Період обертання і обертова частота. Кутова швидкість.10.10
  1.  
Прискорення вільного падіння. Розв’язування задач.14.10
  1.  
Кінематика.  Контрольна робота.21.10
Розділ ІІ. Динаміка
  1.  
Інструктаж з БЖД. Механічна взаємодія тіл. Сила.  Види сил у механіці. Вимірювання сил. Додавання сил.24.10
  1.  
Закони динаміки. Перший закон Ньютона. Інерція та інертність.04.11
  1.  
Інерція та інертність. Маса та імпульс тіла. Другий закон Ньютона.07.11
  1.  
Третій закон Ньютона. Межі застосування законів Ньютона.11.11
  1.  
Закони Ньютона. Розв’язування задач.14.11
  1.  
Гравітаційна взаємодія. Закон всесвітнього тяжіння. Сила тяжіння.18.11
  1.  
Вага і невагомість21.11
  1.  
Навчальний проект 1. Штучні супутники Землі. Внесок українських вчених у розвиток космонавтики.25.11
  1.  
Рух тіла під дією кількох сил. Розв’язування задач на знаходження сили тяжіння28.11
  1.  
Динаміка (І частина). Контрольна робота02.12
  1.  
Інструктаж з БЖД. Рівновага тіл. Момент сили. Умова рівноваги тіл,що має вісь обертання.05.12
  1.  
Момент сили. Розв’язування задач09.12
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №2 Дослідження рівноваги тіла під дією кількох сил12.12
  1.  
Імпульс тіла. Закон збереження імпульсу.16.12
  1.  
Механічна енергія. Кінетична та потенціальна енергія. Закон збереження енергії23.12
  1.  
Закон збереження імпульсу. Розв’язування задач.
  1.  
Динаміка (ІІ частина). Контрольна робота
Розділ ІІІ. Молекулярна фізика й термодинаміка
Властивості газів, рідин, твердих тіл
  1.  
Інструктаж з БЖД. Основні положення молекулярно-кінетичної теорії будови речовини та її дослідні обґрунтування
  1.  
Маса й розміри атомі і молекул. Кількість речовини
  1.  
Молярна і молекулярна маси. Розв’язування задач.
  1.  
Властивість газів. Ідеальний газ. Основне рівняння МКТ.
  1.  
Основне рівняння МКТ. Розв’язування задач.
  1.  
Тиск газу. Рівняння стану ідеального газу
  1.  
Тиск газу. Розв’язування задач.
  1.  
Ізопроцеси. Газові закони
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №4. Дослідження одного з процесів
  1.  
Газові закони. Розв’язування задач.
  1.  
Властивості газів, рідин, твердих тіл (І частина).  Контрольна робота
  1.  
Інструктаж з БЖД. Пароутворення й конденсація. Насичена й ненасичена пара.
  1.  
Вологість повітря. Методи вимірювання вологості повітря
  1.  
Вологість повітря. Розв’язування задач.
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №5. Вимірювання відносної вологості повітря
  1.  
Властивості рідини. Поверхневий натяг рідини. Змочування. Капілярні явища
  1.  
Поверхневий натяг. Розв’язування задач.
  1.  
Будова та властивості твердих тіл. Кристалічні й аморфні тіла
  1.  
Навчальний проект 2. Рідкі кристали та їх властивості. Полімери: їхні властивості та застосування
  1.  
Вологість повітря. Розв’язування задач.
  1.  
Властивості газів, рідин, твердих тіл (ІІ частина).  Контрольна робота
Основи термодинаміки
  1.  
Інструктаж з БЖД. Внутрішня енергія тіла. Два способи зміни внутрішньої енергії тіла
  1.  
Внутрішня енергія тіла. Розв’язування задач.
  1.  
Робота термодинамічного процесу
  1.  
Перший закон термодинаміки
  1.  
Теплові машини. Холодильна машина
  1.  
Перший закон термодинаміки. Розв’язання задач
  1.  
Основи термодинаміки. Контрольна робота.
Фізичний практикум
  1.  
Техніка безпеки при проведенні лабораторного практикуму. Інструктаж по проведенню практикуму.
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №1 «Дослідження руху тіла під дією сили тяжіння»
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №2 «Дослідження механічного руху із урахуванням закону збереження енергії»
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №3 «Вивчення одного із ізопроцесів»
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №4 Визначення коефіцієнта поверхневого натягу рідини
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №5 «Визначення модуля пружності речовини»
  1.  
Узагальнююче заняття по лабораторному практикуму
Узагальнююче заняття
  1.  
Сучасні погляди на простір і час.  Універсальність законів збереження.
  1.  
Повторення матеріалу з теми «Кінематика»
  1.  
Повторення матеріалу з теми «Динаміка»
  1.  
Повторення матеріалу з теми «Термодинаміка»

 Планування навчального матеріалу 11 клас
№ п/п
Тема уроку
ДатаПримітка
Розділ 1. ЕЛЕКТРИЧНЕ ПОЛЕ ТА СТРУМ
  1.  
Інструктаж з БЖД. Електричне поле. Напруженість і потенціал електричного поля.02.09
  1.  
Речовина в електричному полі.06.09
  1.  
Навчальний проект 1. Вплив електричного поля на живі організми.
  1.  
Електроємність. Конденсатори та їхнє використання в техніці. Енергія електричного поля.09.09
  1.  
Електроємність. Розв’язування задач.
  1.  
Електричний струм. Електричне коло. Джерела та споживачі електричного струму.13.09
  1.  
Електрорушійна сила. Закон Ома для повного кола. Робота та потужність електричного струму. Безпека під час роботи з електричними пристроями.16.09
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота1. Визначення ЕРС і внутрішнього опору джерела струму.20.09
  1.  
Закон Ома для повного кола. Розв’язування задач.23.09
  1.  
Електричний струм у різних середовищах та його використання.27.09
  1.  
Електропровідність напівпровідників. Власна й домішкова провідності напівпровідників. Напівпровідниковий діод.30.09
  1.  
Навчальний проект 2. Напівпровідникові прилади та їх застосування.
  1.  
Електричне поле та струм. Контрольна робота07.10
Розділ 2. ЕЛЕКТРОМАГНІТНЕ ПОЛЕ
  1.  
Інструктаж з БЖД. Електрична та магнітна взаємодії. Взаємодія провідників зі струмом.
Індукція магнітного поля. Потік магнітної індукції.
11.10
  1.  
Дія магнітного поля на провідник зі струмом. Сила Ампера. Сила Лоренца.14.10
  1.  
Сила Ампера і Лоренца. Розв’язування задач18.10
  1.  
Магнітні властивості речовини. Застосування магнітних матеріалів. Магнітний запис інформації. Вплив магнітного поля на живі організми.21.10
  1.  
Електромагнітна індукція. Закон електромагнітної індукції.25.10
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 2. Дослідження явища електромагнітної індукції. (оглядово)04.11
  1.  
Індуктивність. Енергія магнітного поля . Змінний струм. Генератор змінного струму.08.11
  1.  
Трансформатор. Виробництво, передача та використання енергії електричного струму.15.11
  1.  
Навчальний проект 3. Вплив магнітного поля на живі організми.
  1.  
Електромагнітне поле. Контрольна робота18.11
Розділ 3. КОЛИВАННЯ ТА ХВИЛІ
  1.  
Інструктаж з БЖД. Коливальний рух. Вільні коливання. Гармонічні коливання. Амплітуда, період і частота коливань. Рівняння гармонічних коливань. Вимушені коливання. Резонанс.22.11
  1.  
Амплітуда, період і частота коливань. Розв’язування задач.
  1.  
Математичний маятник. Період коливань математичного маятника.29.11
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 3. Виготовлення маятника й визначення періоду його коливань.02.12
  1.  
Поширення механічних коливань у пружному середовищі. Поперечні та поздовжні хвилі. Довжина хвилі.06.12
  1.  
Період коливань математичного маятника. Розв’язування задач.09.12
  1.  
Коливальний контур. Виникнення електромагнітних коливань у коливальному контурі.13.12
  1.  
Гармонічні електромагнітні коливання. Частота власних коливань контуру. Резонанс.20.12
  1.  
Шкала електромагнітних хвиль. Властивості електромагнітних хвиль різних діапазонів частот.
Електромагнітні хвилі в природі й техніці.
27.12
  1.  
Частота власних коливань контуру. Розв’язування задач
  1.  
Навчальний проект 4. Електромагнітні хвилі в природі і техніці.
  1.  
Коливання та хвилі. Контрольна робота
Розділ 4. ХВИЛЬОВА І КВАНТОВА ОПТИКА
  1.  
Інструктаж з БЖД. Розвиток уявлень про природу світла. Джерела й приймачі світла.
Поширення світла в різних середовищах. Поглинання й розсіювання світла.
  1.  
Відбивання й заломлення світла. Закони заломлення світла.
  1.  
Закони заломлення світла. Розв’язування задач
  1.  
Світло як електромагнітна хвиля. Інтерференція світла
  1.  
Дифракція світла
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота 4.  Спостереження інтерференції та дифракції світла.
  1.  
Поляризація й дисперсія світла. Неперервний
спектр світла. Спектроскоп.
  1.  
Квантові властивості світла. Гіпотеза М. Планка. Світлові кванти. Енергія та імпульс фотона.
  1.  
Фотоефект. Рівняння фотоефекту. Застосування фотоефекту.
  1.  
Рівняння фотоефекту. Розв’язування задач.
  1.  
Навчальний проект 5. Квантові генератори та їхнє застосування.
  1.  
Корпускулярно-хвильовий дуалізм світла.
  1.  
Хвильова і квантова оптика. Контрольна робота
Розділ 5. АТОМНА ТА ЯДЕРНА ФІЗИКА
  1.  
Інструктаж з БЖД. Історія вивчення атома. Ядерна модель атома.
  1.  
Квантові постулати Н. Бора.
  1.  
Випромінювання та поглинання світла атомами. Атомні й молекулярні спектри. Спектральний аналіз та його застосування.
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота
5. Спостереження неперервного й лінійчатого спектрів речовини.
  1.  
Рентгенівське випромінювання.
  1.  
Атомне ядро. Протонно-нейтронна модель атомного ядра. Нуклони.
Ядерні сили та їхні особливості. Стійкість ядер.
  1.  
Фізичні основи ядерної енергетики. Енергія зв’язку атомного ядра. Способи вивільнення ядерної енергії: синтез легких і поділ важких ядер
  1.  
Ланцюгова реакція поділу ядер Урану. Ядерна енергетика та екологія.
  1.  
Радіоактивність. Види радіоактивного випромінювання.
  1.  
Період піврозпаду. Отримання й застосування радіонуклідів.
  1.  
Дозиметрія. Дози випромінювання. Радіоактивний захист людини.
  1.  
Елементарні частинки. Загальна характеристика елементарних частинок. Класифікація елементарних частинок. Кварки. Космічне
випромінювання.
  1.  
Атомна та ядерна фізика. Контрольна робота
Фізичний практикум
  1.  
Техніка безпеки при проведенні лабораторного практикуму. Інструктаж по проведенню практикуму.
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №1 «Дослідження електричних кіл»
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №2 «Визначення енергії зарядженого конденсатора.»
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №3 «Визначення довжини світлової хвилі»
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №4 «Вивчення треків заряджених частинок за готовими фотографіями.»
  1.  
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №5 «Вивчення явища поляризації світла»
  1.  
Підсумковий урок по лабораторному практикумі
Узагальнюючі заняття
  1.  
Фізична картина світу як складова природничо-наукової картини світу.
  1.  
Роль науки і техніки в житті людини та суспільному розвитку.
 Матеріал використано з сайту:http://www.schoollife.org.ua/953-2016/

Комментариев нет:

Отправить комментарий